Rabatta – Virale rabatkoder og et truende sagsanlæg

Frederik Murmann - LendMe

I denne episode skal du møde Jacob Frandsen der er co-founder af Rabatta, som er en browser extension som automatisk finder og tester rabatkoder når du shopper online.

Idéen til Rabatta startede da Jacob søgte online efter rabatkoder til en bestemt webshop og tænkte, hvor han tænkte at det måtte kunne gøres nemmere. Kort tid efter at have lanceret sin egen skrabede udgave af Rabatta, fik han selskab af sine to partnere Benjamin Mikkelsen der er chefudvikler og Simon Ejstrud der står for markedsføringen og forretningsudviklingen.

Teamet var samlet, flere udviklere trådte til og produktet blev udviklet fra den skrabede version til en de kunne være stolte af at præsentere til danskerne.

Rabatta oplevede dog, at det var svært at få kommunikeret budskabet og produktet til den almene dansker og teamet forsøgte med flere forskellige tiltag. Indtil de ramte bulls-eye med TikTok. Her lavede de et viralt opslag omkring Zalando der nåede millioner. Rabatta gik herefter hurtigt fra ca. 50 brugere til 20.000. Det gjorde at de tog den endelige beslutning at lave et koncept, hvor de kunne tjene penge primært gennem et Affiliate-samarbejde.

Ikke alle webshops var vilde med idéen og specielt en webshop skruede bissen på og truede med sagsanlæg. Jacob og teamet var dog besluttet på at give dem kamp til stregen, stå ved deres produkt og kæmpe for deres sag og i episoden hører du om den seneste udvikling i denne sag. Men du hører også hvordan Rabatta reagere, da de finder ud af, at en amerikansk gigant har søgt på den samme løsning som de tilbyder.

Dette er Jacobs iværksætterhistorie. Hør mere i vores podcast.


Produceret af Podtribe media.

Episodens annoncør er Propagator.

Hvis du vil støtte vores lille medie, så kan du gøre det her på Patreon

Vært Mette Bloch og gæst, Frederik Murmann, udfolder hele historien om LendMe i dette afsnit af Iværksætterhistorier.