Shaping New Tomorrow – Mere end 10-doblet omsætning efter Løvens Hule

Shapping New Tomorrow - Christian Aachmann
Shaping New Tomorrow er startet af 3 barndomsvenner fra det nordjydske, Kasper Ulrich, Christoffer Bak og Christian Aachmann. Deres vision er “Vi vil gøre hverdagen nemmere for alle mænd“. Denne vision arbejder de hen imod med en voksende virksomhed, som sælger tøj såsom “The perfect pants”. Deres forretning tog for alvor fart, da de i Løvens Hule fik en investering fra både Jesper Buch og Birgit Aaby.  Vi har snakket med Christian Aachmann omkring deres rejse fra A til Z. 


Deres rejse startede for 4 år siden, da de 3 venner havde svært ved at finde det rigtige tøj at tage på. De nød selv det klassiske look, men manglede behageligheden. De lånte derfor en pose penge og rejste med en envejsbillet til Portugal, for at lede efter en producent. De fandt et match, efter at have bluffet med at de havde en stærk investor i ryggen.

Inspireret af Kickstarter kampagner og ekstrem sport

Christian fortæller hvordan Shaping New Tomorrow havde to succesfulde kickstarter kampagner. Den første med sloganet “The first pants that makes sweatpants unnecessary” indbragte dem 150.000 kr. mens deres kampagne for militær underbukser indbragte 300.000-350.000 kr., men det var ikke kun kapital, som de fik ud af deres kampagner.  Mange af deres “backers” var nemlig samlet på facebook grupper og hjemmesider. SNT ville gerne give disse “backers” noget content og samtidig skaffe flere online kunder, da de på dette tidspunkt havde et salg på 90% i butikken og kun 10% online. Dette fik SNT til at tænke kreativt. De begyndte derfor at arbejde på det visuelle og det var fra bl.a. Redbull og ekstrem sport, at Shaping New Tomorrow fandt inspiration til, hvordan de kunne vise funktionaliteten i deres tøj.

“Det viser tøjet i nogle ekstreme situationer. Vi vidste godt, at det ikke var det her folk skulle bruge det til. Ved at vise at bukser er gode nok til gøre alle der her vilde ting, så underbygger man lidt hele der her med, så er de i hvert fald også behagelige nok til kontoret, hvor man bare sidder stille det meste af dagen” – Christian Aachmann

Deltagelse i Løvens hule var ikke for pengenes skyld

En kammerart havde set, at Løvens Hule søgte deltagere og SNT så det som en god mulighed for god eksponering og det de gik mest op i var blot ikke at blive til grin, som Christian udtrykker det. Omkring deres situation på det tidspunkt fortæller Christian:

“I den situation manglede vi ikke penge overhovedet. Vi har ikke haft brug for pengene efterfølgende heller. Det har faktisk ikke haft nogen som helst forskel money-wise, men det har til gengæld givet sindsygt meget at have de to løver med.”

Det var en god oplevelse for SNT at deltage, da de endte med to investorer i form af Jesper Buch og Birgit Aaby. Selvom de rent faktisk kom for sent til optagelsen, men dette kan du høre mere om i afsnittet.

Vokseværk og personlig kundekontakt

På tidspunktet SNT deltog i Løvens Hule hed det 70% salg i butikken og 30% salg online. Samtidig lød omsætningen på cirka 3 millioner kroner for 2017. På daværende tidspunkt havde de et håb om en omsætning på 10 millioner kroner i 2018.

“Vi endte jo med at omsætte for 35 millioner kroner i 18′, hvilket jo er super godt. Især taget i betragtning af at vores regnskabsår er skævt, så det er super positivt.” – Christian Aachmann

Omsætningen blev, som man kan høre i ovenstående teaser, 3,5 gange større end forventningen. Det eksplosive vokseværk førte til at SNT blev nødsaget til at få hjælp fra venner, kærester og familier samt nattearbejde. Det blev også til personlige opringninger til kunder, når de ikke kunne følge med. Hvilket kunderne heldigvis tog pænt, fordi som de sagde “De havde jo bukser på”.

Fremtiden for Shaping New Tomorrow

Nu byder fremtiden på en global udbredelse af SNT i Sverige og Tyskland samt en åbning af en fysisk butik i København. Planen var først også at komme på det engelske og hollandske marked. SNT havde endda brugt måneder på oversættelse af hjemmesider til disse markeder, men de valgte at droppe England og Holland og satse på Sverige og Tyskland. Nu vil de tage learnings fra deres nye markeder og bruge Pop-up stores til at se potentialet for forskellige markeder og skabe synlighed.

Andre deltagere fra Løvens Hule:
Watery – hvordan man som 19 årig skaber Danmarks største svømmebutik
Holdsport – Afviste 4,5 millioner fra løverne

[jetpack-related-posts]