Ladybox – Modbeviser de kritiske løver

Camilla Paulsen - Ladybox

Camilla Paulsen fik en idé under sydens sol i Malága sammen med 4 veninder. De 2 holdte ved og sammen har Camilla og hendes to co-founders opnået succes med deres livstilsboks: Ladybox. Idéen var først at skabe en forkælelsesboks til kvinder med menstruation, men det tabubelagte emne samt efterspørgslen banede vej for et skifte. Dette gjorde også at Ladybox fik lettere ved at finde den rette investorer, da pengekassen var tømt. De fik Morten med på rejsen, som først købte 5% og senere yderligere 10%. Ladybox har også været en tur forbi Løvens Hule. Her fik de ikke gode ord med på vejen, men det blev hurtigt til en motivation for pigerne, at skulle modbevise de kritiske løver. Det har de i den grad gjort og i august kan de sende hele 2000 bokse ud til deres abonnementer.


Denne episode er produceret af Podtribe media.

Episodens annoncør er Fonden For Entreprenørskab. Er du studerende og sidder du med en god idé? Så søg et Mikrolegat her!

Ladybox gik fra menstruationsforkælelse til livstilsboks

Camilla Paulsen gik ikke med de samme drømme som hendes medstuderende på CBS. Hun glædede sig ikke til arbejdsmarkedet og udsigten til en god stilling i en anerkendt virksomhed. Hun havde nemlig fået øjnene op for iværksætteri. Hun havde stiftet bekendtskab med det på hendes bachelor uddannelse og under en vinaften i Malága fik hun med 4 veninder en idé. De ville forkæle kvinder under deres menstruation. Idéen virkede stadig god, da de to uger efter mødtes på dansk grund og dermed opstod Ladybox. Kort tid efter stiftede de 5 piger et IVS selskab og skød 10.000 kroner i projektet. 2 af de 5 medstiftere faldt hurtigt fra og tilbage stod Camilla med tvillingeparret Camilla og Christina Bilgrav. Ladybox fik hurtigt brug for en kapital indsprøjtning og her kom den første større ændring i deres koncept. De kunne mærke at der var interesse fra investorer, men at mange mænd faldt fra grundet fokus på menstruation, som var svært at markedsføre. Derfor ændrede de fokus til livstilsprodukter.

De ville modbevise de negative løver

Under deres rejse med Ladybox, så har de 3 medstifter lært meget. En af læringerne kom, da de havde en mundtlig aftale med en investor, som hoppede fra i sidste øjeblik. De havde allerede lavet ændringer i virksomheden grundet udsigten til samarbejdet. Det blev dyre lærepenge og pigerne måtte skyde 50.000 kroner i virksomheden, for at holde den kørende, indtil den rigtige investering kom. Heldigvis havde deres konceptændring skabt mere interesse blandt investorer, så efter et CVX pitching arrangement havde pigerne pludselig 13 potentielle investorer. De valgte Morten, som skød 85.000 kroner i virksomheden mod en andel på 5%. Senere købte han yderligere 10% til samme værdiansætning.

Samme uge som pigerne havde pitchet hos CVX, så deltog de også i Løvens Hule. Her blev de ikke taget godt imod og Jesper Buch gav dem blot 24 måneder, før han regnede med, at de var konkurs. De havde for lave marginer og for mange abonnementer hoppede fra.

Kritik blev til benzin på tanken

Ladybox tog kritikken til sig og brugte den som en ekstra motivation til at lykkes. De fik lavet en fordelsklub og gav mulighed for tilkøb til deres boks. De lyttede til deres abonnementer og fik forbedret deres frafald af kunder. Camilla lærte også at forhandle bedre og derfor fik de deres margin på boksene fordoblet. Se mere om dette i teaseren herunder.

Ændringerne har gjort, at de har oplevet en stor stigning i abonnementer og at de i august nu kan sende 2000 bokse ud. Hør hele historien om Ladybox fortalt af Camilla Paulsen her på kanalen.

Hvis du synes godt om denne episode, så anbefaler vi disse:

Aryze – Bitcoin Jack og hans rejse mod Forbes 30 under 30
GamerzClass – Afbrudt af Corona midt i amerikansk accelerator 
Les Deux – Sure fodboldfans, lange ørkenløb og god energi