Morningscore – Et SEO værktøj for ledere

Morningscore

Morningscore er et SEO værktøj. SEO er et teknisk kompliceret felt, hvor en af udfordringerne opstår når man skal forklare kunden hvad indsatsen har givet på bundlinjen. Den problemstilling kender man kun alt for godt i det digitale web bureau Morningtrain. Bureauet arbejder bl.a. med SEO og kender derfor alt for godt til problematikken. Karsten madsen er direktør og en af de i alt fire stiftere bag og ham har vi talt med til en snak om projektet og hans iværksætterhistorie.

Type your quote hereMan kan godt sidde der med sine nørdebriller, og se hvor god man har været, men hvis kunden ikke kan se det, er det hele bare ligemeget.
– Karsten Madsen

Morningscore – et SEO værktøj til direktøren.

SEO branchen er speciel, da der her hersker er meget lidt gennemsigtighed. Google holder sin algoritme tæt ind til kroppen, og derfor sidder SEO specialister verden over og gætter på hvordan de kan få deres sider op i søgeresultaterne.

Tilbage sider direktørene og døjer med at gennemskue hvad de får for deres investering.

Karsten og Morningscore tog derfor en anden vinkel på markedet, og har bygget et SAAS som henvender sig til direktørene og lederne.

I stedet for at hjælpe SEO specialisterne og bureaerne vil Morningscore gøre det nemt for virksomhederne at se hvad de får ud af deres investering i SEO.

Det gøres ved at udregne hvor meget værdi trafikken fra en placering på et givent ord har af værdi, og så vise et præcist beløb. På den måde kan direktøren nemt se, om bereauets arbejde er profitabelt, eller om det er tid til at skifte.

Fandt medarbejdere, som kunne skabe deres egen succes.

Når man pludselig udvidder virksomheden med et underliggende søsterselskab, så opstår der naturligt et behov for, at få nye krafter ind, og det var ligeldes senariet for Morningtrain.

Karsten har dog gennem årene forholdt sig til hvordan man finder de dygtigste medarbejdere.

Når vi hyrer nye folk, så spørger vi dem grundlæggende om to ting. Den første er hvad de kan, men den anden er om de er i stand til at skabe sin egen succes.
– Karsten Madsen

Morningtrain er et bureau, og ifølge Karsten er et bureau bare mennesker. Derfor skal medarbejderne være specialister, som er i stand til at lære af sig selv nye ting.

Der er forskel på danske og udenlandske medarbejdere

Når vi hyrer nye folk, så spørger vi dem grundlæggende om to ting. Den første er hvad de kan, men den anden er om de er i stand til at skabe sin egen succes.
– Karsten Madsen

Vi danskere er meget proaktive og vi er gode til at tage teten. Det har udenlandske medarbejdere sværre ved. Tilgengæld har de udenlandske medarbejdere en større fleksibilitet i forhold til arbejdstid beretter Karsten.

Vi danskere har også en blød ledelses stil, og det er Karsten indtryk, at det passer dårligt med den måde, som udenlandske medarbejdere gerne vil ledes på.

 

Comment

There is no comment on this post. Be the first one.

Leave a comment