Bæredygtige virksomheder
Bæredygtigt iværksætteri har fået vind i sejlene. Der er kommet mere opmærksomhed på grønne tiltag. Her finder du de bæredygtige virksomheder stiftet af vores deltagere.
Klimate – Naturkatastrofer blev starten på et grønt eventyr
Klimate leverer robuste, fremtidssikrede klimapåvirkningsstrategier, der ikke falder i greenwashing-fælden.
James Ay – De plantebaserede solbriller fra Løvens Hule
James Ay af et univers af plantebaseret solbriller, som er skabt ud fra tanken om, at når man tager et par på, befinder man sig i et øjeblik og en tilstand, hvor solen varmer ens sind og letter ens hjerte.
Hey Planet – Front runners på spiselige insekter
Hey Planet udvikler smagfulde fødevarer baseret på spiselige insekter til gavn for menneskers sundhed og planeten.
DecideAct – Strategier skal også være bæredygtige
DecideAct flytter manuel eksekvering og opfølgning af strategi til en cloud-baseret Strategy Execution Management-platform, som er relevant for alle offentlige og private virksomheder og organisationer.
Eupry – Civilingeniøren der gik iværksættervejen
Eupry leverer løsninger der effektiviserer dagligdagens arbejde med registrering og dokumentation af temperaturer og fugtighed
Banana CPH – Grimme bananer blev til en millionforretning
Banana CPH producerer is, brød og shakes baseret på “grimme”, modne, økologiske bananer. Bananer som ellers ville blive kasseret på grund af udseende eller overmodenhed.
Simply Cooking – Den bæredygtige kantineordning
Simply Cooking har eksisteret i over 20 år, og er dedikeret til at drive kantiner, lave catering og kokkeskoler samt meget mere.
GreenMind – Det hele startede med en løgn og et dilemma
GreenMind er sat i verden for at nedbringe mængden af elektronik skrot, samt for at skabe et alternativ til nyproduceret elektronik.
BARONS – Tiden efter Løvens Hule
Joachim Latocha er founder i BARONS. De sælger europæisk fremstillede business skjorter som er strygefri og af høj kvalitet.
AllMatters – Tidoblede omsætning på kun 1 år
Gitte Dalberg-Larsen er Commercial Director og Co-owner i AllMatters. De hed tidligere OrganiCup har siden 2012 revolutioneret et konservativt menstruationsmarked
Ticketbutler – Tilgængelig for kunder 24/7
Mads Kjer er CEO og co-founder i Ticketbutler. De hjælper eventarrangører til en nemmere hverdag igennem forskellige teknologier.
Champagnekassen – succes uden en krone anvendt på markedsføring
Dinna Iben Arbo er founder og CEO i Champagnekassen. Hun har sammen med sin mand skabt en abonnementsløsning, hvor de sender champagne ud på månedlig basis.
Planteslagterne – Fra røde bøffer til stifter af et plantebaseret brand
Emil Andersen har altid tænkt bæredygtigt, men da han kiggede indad, så kunne han se en grund til forandring. Den forandring blev til Planteslagterne.
Fragtopgaver.dk – Generobrede markedet med mentorhjælp og 1300 blogindlæg
Benjamin Egeskjold kæmpede for at lykkes med Fragtopgaver, så da en stor virksomhed henvendte sig, åbnede han op for skattekisten. Uden at have lavet en NDA.
Agrain – Drik en øl og spis restproduktet på samme tid
Agrain vil ændre drastisk ved en branche, som de ingen kendskab havde til. Det vil de gøre via restproduktet “Mask” og ved at aktivere sit netværk.
Monta – Strømlining af markedet for elbil-ladestandere
Monta er elbilejerens nye, bedste ven. I appen kan man holde øje med ledige ladestandere, sælge overskydende kapacitet og lade på de bedste tidspunkter.
ØNSK – Ønsker at gøre en forskel i kaffeland
Den centrale værdi i ØNSK er, at bæredygtighed skal være i højsædet. Markedet for kaffe er skævt og det går ud over de bønder der dyrker kaffen.
WallPipe – Alt at vinde i Løvens Hule
WallPipe var med i Løvens Hule i 2020 med lamper skabt af genbrugte vandrør. Her blev løven Christian Arnstedt forelsket i produktet og investerede