Myselfie – Taknemmelig for krise  

Thomas fra Myselfie

Thomas Bennedsen er founder i Myselfie. De deltog i Løvens Hule og gik derfra med en investering og kunne efterfølgende ikke følge med den overvældende efterspørgsel. Fra den ene dag til den anden mistede virksomheden dog hele deres eksistensgrundlag, da corona kom og lukkede for alt fest og samvær. I dette afsnit af Iværksætterhistorier fortæller Thomas hvorfor de i dag er taknemmelige for den krise corona førte virksomheden ud i. Thomas deler desuden hvorfor karma er vigtigt i deres virksomhed og at målet for fremtiden er at indtage hele Europa.

Dette er Thomas iværksætterhistorie. Hør mere i vores podcast.


Produceret af Podtribe Media

Episoden er bragt sammen med vores kunde Simply.com og Nemlig.com

Hvis du vil støtte vores lille medie kan du gøre det her på Patreon. 

Fra kæmpe succes til corona nedlukning

Myselfie er en selfieskærm hvor man går hen til en fest eller en event. Det er et sjovt indslag hvor man skaber glæde og minder. I 2019 er de i Løvens Hule hvor de får massiv eksponering og får investorer med ombord. Efter Løvens Hule stikker virksomheden af. De tredobler deres omsætning i 2019 og kan næsten ikke følge med. De havde venteliste på flere hundrede bookinger. De forventede yderligere en fordobling i omsætningen i 2020, men i marts 2020 kom corona og lukkede ned for hele forretningen.

Afskedigelse af ansatte

I november 2020 har de krisemøde med deres investorer. Hjælpepakkerne bliver dårligere og kassen er blevet drænet. De bliver tvunget til at afskedige halvdelen af deres ansatte. De bliver mødt med stor forståelse fra deres ansatte og målet er også at genansætte dem så snart der igen er omsætning. 

Vi kan kontrollere hvordan vi vil approache det. Det skal være positivt. Jeg tror kun at vi mistede modet en gang. Det var da vi skulle til at afskedige vores ansatte. Der var vi lige nede hvor det ikke var godt at være, men ellers så har vi faktisk holdt os oppe.

De får kapital fra vækstfonden, får penge fra investorer og smider hhv. opsparing og lån ind i virksomheden, så de kan undgå konkurs. I 2. halvår af 2021 begynder de heldigvis igen at have gang i forretningen. 

Innovation og karma 

I dag oplever de at have stor efterspørgsel igen, de er ude af al gæld, har genansat mange af deres tidligere ansatte og har produceret flere enheder. De oplever at der ikke kun bookes Myselfies til bryllupper og konfirmationer, men at der nu bookes alle typer af sjove fester. De håber at vi efter krisen ser ind i et nyt scenarie af the roaring 1920’s. I dag ser de det som positivt at have oplevet denne krise og de vil ikke have været foruden. De syntes at de har vundet 5 års viden på 1 år, da de er blevet skarpere på at drive forretning, på deres produkt og på at udvikle innovation i virksomheden. Corona lærte dem at finde ind til kernen af virksomheden. En af deres kerneværdier er at behandle folk godt. Christian Stadil introducerede dem til begrebet ”company karma”. Det har de taget til sig. De er en karma-virksomhed, der ønsker at skabe glæde.

Målet for fremtiden er at Myselfie skal dække hele Europa. Det er de lige nu ved at forberede igennem domæne opkøb. De gav 60.000 for domænet myselfie.com og opkøber i øjeblikket domæner fra de lande de ønsker at indtræde på.  Derudover ønsker de at udvide oplevelsen og bidrage til leg.  

Alt dette og meget mere taler vært Mark Anthony og gæst Thomas Bennedsen om i dette afsnit af Iværksætterhistorier.