Practio – Har fået 61 millioner i ryggen til internationalisering

Practio - Mads Mikkelsen

Mads Mikkelsen er born global. Han rejste rundt i Europa med Mærsk, blev eksport direktør for Select og endte i Chicago, som ansat ved det danske konsulat. Mads endte senere i en konsulentstilling, inden han blev ansat hos Endomondo og senere MyFitnessPal. Her fik Mads for alvor lyst til at innovere og arbejde i en start-up kultur. Da begge virksomheder blev solgt til Under Armour, så var Mads klar til at starte sit eget. Han havde mødt lægen, Jonas Nilsen, som havde gode idéer til at ændre den globale sundhedssektor. Disse idéer blev til virksomheden Practio. Hør hele historien, hvor Mads bl.a. beretter om eksplosiv vækst, et mislykket sats, en kæmpe investering, Corona udfordringer og meget mere.


Denne episode er produceret af Podtribe Media i samarbejde med Canute og 2 af deres partnere Danske Bank og Deloitte.

Episodens annoncør er Deloitte. De er en stor international virksomhed, som kan hjælpe dig med rådgivning til kapitalfremskaffelse, herunder kapitalstrategi og kapitalstruktur.

Vil du se vores nye dokumentarserie, så gå ind og ‘subscribe’ til vores YouTube kanal.

Mads’ globale uddannelse

Mads rejste meget rundt i sine tidlige år på arbejdsmarkedet. Både i Europa med Mærsk og som eksport direktør for Select. Han endte til sidst i USA, hvor han arbejdede 5 år på det danske konsulat i Chicago. Mads har oplevet en stor håndfuld forskellige kultur og lært at tilpasse sig til de forskelle måder, at lave forretning på. Han har til tider måtte finde sig i meget, som du kan høre mere om i teaseren herunder.

Fik den bedst mulige iværksætteruddannelse

Efter en længere årrække på den anden side af Atlanten, så valgte Mads at vende snuden mod Danmark. Her fik han, gennem sit netværk, arbejde i det danske startup Endomondo. Dette blev det første skridt mod stiftelsen af Practio. Mads fik nemlig sin iværksætter opdragelse hos Mette Lykke, Jakob Jønck og Christian Birk. Disse tre succesfulde iværksættere inspirerede Mads. Kulturen var forankret i et stærkt ønske om at bygge et super fedt produkt til brugerne, og det stærke engagement og høje tempo vækkede noget i ham. En lyst til at arbejde mere med iværksætteri og mindre med store virksomheder.

Practio og deres op- og nedture

Få år senere mødte han lægen Jonas Nilsen, som havde mange ideer til hvordan teknologi kunne bruges til at løse nogle af de største udfordringer i sundhedssektoren. Det blev til Practio. Hør hvordan de kørte rundt til et væld af danske apoteker og testede deres system, en eksplosiv vækst i Danmark og en fejlslagen kæmpesatsning med P-Piller på abonnement.

Hør også om hvordan og hvorfor de måtte starte forfra, da de fik en investering fra Tyskland og om at rejse 61 millioner kroner til internationaliseringen af Practio, midt i en pandemi.

Hvis du synes godt om denne episode, så anbefaler vi disse:

WeldingDroid – Kevin fandt lykken efter 3. uddannelse
MapsPeople – Ambitioner om at blive markedsleder
Ladybox – Modbeviser de kritiske løver