Burd Delivery – Om årets E-ner, pivot og dumme PR sats

Jakob Kristiansen - Burd Delivery
25% rabat med "IVHPODCAST"
Burd Delivery var oprindeligt en app ide til B2C kunder, som ville have strakslevering af f.eks. deres takeaway køb. En mislykket PR vinkel på uventet omtale fra dagligepressen kombineret med perfekt timing ift. overdragelse af konceptet bag et andet startup – Trunkbird – endte ultimativt med fokusændring. 


Episoden er sponsoreret af DJØF for selvstændige og startups

Da Jakob Kristiansen efter nogle år i udlandet drog hjem til Danmark tjente han penge bl.a. som chauffør i Nemlig og som loppemarkedskejler i de svenske skove. På hans arbejde, kunne han se, at kunderne efterspurgte en løsning, hvor man kunne få levering på en online bestilling inden for et par timer om aften. I første omgang talte han med Daniel fra Trunkbird om det, men ideen blev i første omgang parkeret.

En grum ide om at udnytte presseomtale

Burd Delivery leverer i dag pakker med cykelbude for B2B klienter, samme aften deres kunder køber dem fra deres webshop. Ideen kan måske lyde simpel, men sådan er det jo så ofte. Under isbjerget kan der ske mange uventede opdagelser. F.eks. da projektet i sin tid var en app og en MVP var lanceret.

Fra Trunkbird til Burd Delivery

Tommy Ahlers og Christian Stadil investerede i løvens hule sæson 1 samlet 1 million kroner i Trunkbird. Virksomheden ville lave en Gomore lignende løsning med fragt. Desværre måtte Trunkbird af udviklingsmæssige årsager i sidste ende lukke ned. Timingen var perfekt for Jakob, som løbende havde været i kontakt med en af stifterne – Daniel Nyvang Mariussen. Jakob mente han havde løsningen, så resterne af Trunkbird blev således i praksis overdraget til Jakobs nye selskab – Burd. Christian Stadil er desuden stadig en del af det, mens Tommy er stoppet pga. hans erhverv som minister.

 

[jetpack-related-posts]