Labfresh – Verdens mest avancerede skjorte

Labfresh Wine drop

Labfresh producerer verdens mest avancerede skjorte, der hverken lugter eller bliver plettet. Foruden en succesfuld kickstarter kampagne forlod de Løvens Hule med en investering på 600.000 kroner fra investor Tommy Ahlers mod 15 procent af virksomheden. Investeringen steg senere til samlet 1.500.000 kroner med hjælp fra en investeringsfond fra Dubai og en direktør fra Danfoss. Over 6.000 skjorter er blevet solgt og i tiden efter Løvens hule er den månedlige omsætning steget fra 50.000 til 800.000. Det går med andre ord rigtig stærkt i Labfresh. Vi taler med en af de 2 founders Kasper Brandi Petersen.

Se afsnittet på Youtube her:

Outtakes fra Labfresh historien:

  • Overvejelser om at cofounde med sin private partner Lotte Vink
  • Brug mere tid på HR fra starten!
  • Få salg fra starten – Også før du har dit produkt!
  • Fjern “vi vil gerne købe produktet” erklæringer fra dit investordeck – det er ingenting værd!
  • Labfresh søger en Senior Acquisition Manager, som er parat til at flytte til Amsterdam
  • Målsætning om 50 mill. i omsætning i 2020
  • Kickstarter succes på i millionklasse betyder ikke nødvendigvis at din case i en investors øjne er interessant – investeringen fra Tommy Ahlers har dog blåstemplet Labfresh positivt
Labfresh Founders
Kasper Brandi Petersen danner privat par med sin cofounder Lotte Vink

Hvis du gerne vil høre andre historier om deltagerne fra Løvernes hule så lyt til disse episoder:

Comment

There is no comment on this post. Be the first one.

Leave a comment