Morningscore – Om at demokratisere SEO for iværksættere og ledere

Enhver iværksætter bør få sig en hjemmeside og får at du kan øge kendskabsgraden til denne, kan du ikke komme udenom, at SEO er vigtig for at du rangere højt på lige præcis de søgeord dine kunder søger på. Men for en ikke garvet specialist, heriblandt os her på redaktionen, så er det mildest en jungle og finde ud i hvordan og hvorledes. Ligesom man gerne vil måle udbyttet af sine annoncer, så vil man jo også kende udbyttet af den tid, man har brugt på linkbuilding, meta beskrivelser, title tags osv.
SEO branchen er speciel, da der hersker meget lidt gennemsigtighed på, hvad udbyttet af det seo arbejde dine ansatte eller et seo bureau har udført. Google holder sin algoritme tæt ind til kroppen, og derfor sidder SEO specialister verden over og gætter på hvordan de kan få deres sider op i søgeresultaterne. Tilbage sider direktørene og døjer med at gennemskue hvad de får for deres investering.
Man kan godt sidde der med sine nørdebriller, og se hvor god man har været, men hvis kunden ikke kan se det, er det hele bare ligemeget – Karsten Madsen
Følg Morningscores rejse på deres vlog
Karsten Madsen og Morningscore tog derfor en anden vinkel på markedet, og har bygget et SAAS som henvender sig til direktørene og lederne på alle niveauer. I stedet for at hjælpe SEO specialisterne og bureauerne vil Morningscore gøre det nemt for virksomhederne at se hvad de får ud af deres investering i SEO. Inklusiv iværksættere.
Det gøres ved at udregne hvor meget værdi trafikken fra en placering på et givent ord har af værdi, og så vise et præcist beløb. På den måde kan direktøren nemt se, om bureauets arbejde er profitabel, eller om det er tid til at skifte.
Hvis du vil vide mere om, hvad værktøjet også kan gøre for dig og hvilke tilføjelser de har på tegnebrættet, så kan du følge deres roadmap her
Der er sket meget siden podcast interviewet her.
Karsten deler f.eks. flere læringer om investering, budgetter og meget andet på deres vlog. Den kan du finde her
Fandt medarbejdere, som kunne skabe deres egen succes.
I moderselskabet har de haft god succes med at koble arbejdskultur og resultater sammen. De læringer er noget de har taget med sig over i Morningscore. Så da de skulle ansatte folk, vidste Karsten hvordan man finder de dygtigste medarbejdere.
Når vi hyrer nye folk, så spørger vi dem grundlæggende om to ting. Den første er hvad de kan, men den anden er om de er i stand til at skabe sin egen succes. – Karsten Madsen
Morningtrain er et bureau, og ifølge Karsten er et bureau bare mennesker. Derfor skal medarbejderne være specialister, som er i stand til at lære sig selv nye ting. For uddannelse er ikke henrettet til 2, 3 eller 5 år på et studie. Det er et evighedsstudie.
Der er forskel på danske og udenlandske medarbejdere
Vi danskere er meget proaktive og vi er gode til at tage teten. Det har udenlandske medarbejdere svært ved. Til gengæld har de udenlandske medarbejdere en større fleksibilitet i forhold til arbejdstid beretter Karsten. Vi danskere har også en blød ledelsesstil, og det er Karstens indtryk, at det passer dårligt med den måde, som udenlandske medarbejdere gerne vil ledes på.
Podcast: Afspil i nyt vindue | Download | Indsæt
Abonner Apple Podcasts | Google Podcasts | Spotify | Stitcher | E-mail | RSS | More