Party In A Box – SoMe ekspert fik succes i Løvens Hule

Trine Hansen - Party In A Box
25% rabat med "IVHPODCAST"

FÅ 25 % RABAT PÅ MORNINGSCORE MED KODEN: IVHPODCAST

Trine Hansen og Party In a Box tog Løvens Hule med storm, da hun gik ind i en guldregn af konfetti. Hun så bort fra interessen fra Jacob Risgaard, Christian Arnstedt og Jan Lerhmann. Hun havde nemlig allerede én bestemt løve i tankerne. Hun endte derfor med at takke ja til en investering på 400.000 kroner fra Mia Wagner for 25% af virksomheden. Hør Trine fortælle om sin oplevelse i Løvens Hule, men også om hendes store succes på de sociale medier, at arbejde sammen med hendes mor og at skabe tillid til hendes kunder.


Hvordan kom idéen til Party In a Box?

I 2016 arbejdede Trine som salgsassistent i tekstil. Hun plejede at arbejde sammen med personer meget ældre end hende, som var forældre. Under perioderne med børnefødselsdage, blev der skabt en dårlig stemning på kontoret – hvad skulle de finde på? Trine havde selv haft nogle fantastiske fødselsdage og kunne ikke relatere til hysteriet. Hun syntes det var synd den måde, de så fødselsdage på. Derfor fandt hun på en løsning, der ville gøre det nemmere for forældrene, så de også kunne nyde dagen.

Første step, den kreative del

Først skulle der findes et navn og et logo. Trines kreative sjæl gjorde det her til det åbenlyse første step. Hun lavede nogle hånddesignede skitser, der stadig ligger og luger derhjemme, og med dem tog hun ud og lavede nogle brugerundersøgelser. På denne måde kunne hun få en idé, om hun var på rette vej. Så købte hun domænet, og fandt de webdesignere, der kunne designe Trines drømmehjemmeside. Hun endte ud med den dyreste af mulighederne.

“… så den skal satme også sidde lige i skabet.” – Trine Hansen

Det betød meget, at det hele var gjort ordentligt fra starten af, og det mener hun også gav pote.

Erfaring fra lejetøjsbrancen

Trine har tidligere siddet som indkøber i et supermarked og hun havde derfor allerede en idé om hvilken købekraft forældre har. Forældre med børn er, i følge Trine, den mest købestærke målgruppe, da de vil give deres børn alt. Trine var af flere omgange taget med sin tidligere arbejdsplads til verdens 2. største legetøjsmesse i Nürnberg. Hendes spisepauser gik med at indsamle visitkort til hendes idé med Party In A Box. Med visitkortene fra de forskellige leverandører, så begyndte hun at bestille varer med hjem og miksede det i bokse. Det var meget vigtigt for Trine, at det skulle være unikt. Det var dog ikke helt nemt i opstarten, at få Party In A Box arbejdet til at harmonere med hjemmefronten.

“En af de største udfordringer ved at drive egen virksomhed er at få det til at harmonere med privatfronten. Min kæreste synes ikke det var fedt, at der stod de her ting. Men han gav plads til det.” – Trine Hansen

Forkert målgruppe

Med 50.000 kroner i kassekredit og en opsparing, så var Trine klar til at markedsføre sit produkt. Hun tog derfor ude på en børnetøjsmesse med 800 flyers med en 25% rabatkode. Hun fik delt dem alle ud, men fik ikke en eneste ordre med rabatkoden. Trine opdagede der, at hun havde fuldstændig fejlvurderet sin målgruppe. Men det var en fejl, der satte hende på rette spor, og fik hende til at gå mere i dybden med at undersøge hendes idéele målgruppe.

Samarbejde med familien – det KAN fungere

Trine arbejder sammen med sin mor, som hun også selv nævnte i DR-programmet ‘Løvens Hule’. I modsætning til hvad der umiddelbart bliver gjort udtryk for i virksomhedsbranchen, hvor samarbejde med familien ofte bliver set på som en fejl – så fungerer det godt for Trine. Trine har nydt at arbejde med Party In a Box sammen med sin mor, da hun kender hende så godt, og muligvis derfor kender Trine’s ønsker og behov bedre end andre. 

Optimering af koncept og hjemmesiden

Trine og Party In A Box modtog mange henvendelser på, at lave skræddersyede bokse til kunderne. Det var, som Trine nævnte, “hjernedødt manuelt” og henvendelser blev flere og flere. Trine brugte meget tid på det, men det skabte også gode ordrer og kundeforhold. 

“… Hvis det kunne lavet automatisk, så er det satme smart.” – Trine Hansen

Igen var hun ude og finde en webdesigner, og igen valgte hun den dyreste løsning. Det har givet pote, da hun ofte får rigtig god feedback på sin hjemmeside. Det giver ikke kun en god følelse for iværksætteren, men skaber en troværdighed hos kunden, at hjemmesiden ser flot ud, der er tænkt over tingene og den har nogle fede features. 

Skabe tillid

Igennem sine ‘stories’ på de sociale medier, så har Trine dannet et tæt bånd til sine kunder. De føler, at selvom de ikke er i kontakt hver dag over mails, så er de stadig opdateret og i ‘kommunikation’ med hende via de sociale meider. 

“… Folk føler de er med mig på arbejde, og det giver bare så stor en loyalitet.” – Trine Hansen

Trine går meget op i at være personlig på de sociale medier. Hun har kunnet mærke, at øget personlighed har ført til øget interaktion. Trine er ikke skræmt over, at vise sig selv i joggingbukser og at være hudløs ærlig.

“Jeg er ligeglad.. Folk må tage mig som jeg er, hvis de ikke kan lide det, så må de lukke ned.” – Trine Hansen

Trine’s eneste regel er ingen negative vibes på sin kanal. Selv på en dårlig dag, ville hun sige ‘fuck, jeg er træt i dag’, men smile mens hun siger det.

Hvorfor deltog Party In a Box i ‘Løvens Hule’?

Trine var meget i tvivl, om hendes deltagelse i ‘Løvens Hule’. Hun var bange for at blive gjort til grin og miste kontrol over hendes virksomhed. I 2018 var hun tæt på at sende en ansøgning, men fortrød i sidste øjeblik. Et skub fra andre virksomheder, der mente det var en god idé, fik hende til at sende en ansøgning i 2019.

Hun blev valgt til at deltage, men endte med at fortryde igen. Hun var blevet helt opslugt af de samme bekymringer igen. De ringede hende op fra Løvens Hule, for at høre mere om hendes afbud. De fik talt om hendes bekymringer og Trine endte med at takke ja alligevel. Hun vidste, at PR værdien ved at deltage ville være det hele værd. 

På de 7 dage efter at Løvens Hule blev sendt, så har Trine haft 1,7 million eksponeringer på hendes Party In Box Instagram profil. Trines oplevelse var god. Hun oplevede at de tog hensyn til hende derinde, hvis noget gik galt og beroligede hendes nervøsitet. 

“… Hatten af til produktionen, fordi jeg synes fandme de var søde.” –  Trine Hansen

Hvis du synes godt om dette afsnit, så kan vi anbefale disse episoder:

Barons – Skjortekrigerens nej til 15 millioner kroner
Coolshop – Jacob Risgaard fortæller sin Iværksætterhistorie 
MuteBox – Den perfekte telefonboks fik 400.000 af Jesper Buch

Kontaktinformationer

Iværksætterhistorier ApS
Lochersvej 4
3100 Hornbæk
CVR: 40092358

Esben Brandborg Østerby
esben@ivaerksaetterhistorier.dk
+45 53 83 36 33

 Find os på Facebook Find os på Instagram  Find os på LinkedIn

 

Støt os her

© Copyright – Iværksætterhistorier 2020