Kvindelige iværksættere
Vi har samlet alle vores iværksætterhistorier, som er med kvindelige iværksættere.
Sorelle Jewellery – “Det er aldrig sket før i Løvens Hule”
Sorelle Jewellery er et univers af håndlavede perlesmykker, hvor de ønsker at skabe et søster fællesskab blandt alle kvinder.
Min Kreative Verden – “Vi bliver nød til at sige til dig, at vi har fortrudt!”
Min kreative verden er et univers der sælger alt hvad du skal bruge til dine kommende hækle og strikkeprojekter.
Green Goddess – Mere end en virksomhed
I denne episode af Iværksætterhistorier, kan vi stolt præsentere historien om Green Goddess fortalt af Carolina Cia Bruun, som trådte ud af Løvens Hule med en investering fra Christian Arnstedt og Jacob Risgaard.
BeautyBoosters – Power Women der ved, hvad de er værd
Beauty Boosters blev grundlagt i oktober 2019 med en drøm om at gøre beauty mere fleksibelt, convenient og socialt for både kunden og medarbejderen.
Combi Clean – Fyret, mens hun var gravid
Combi Clean blev grundlagt i 1996 og leverer rengøring til virksomheder indenfor alle brancher i alle størrelser.
WeAreCube – Influenser marketing for millioner
Pernille Caroline Lotus er CEO i WeAreCube. De er eksperter i influenser marketing og er nordens største influenser bureau.
LegalUp – Traditionel jura digitaliseres
Kristin Assaad Andersen er founder og CEO i LegalUp. De hjælper virksomheder med kompetent juridisk rådgivning og opgaveløsning gennem et transparent fastpriskoncept eller abonnementsløsning.
AllMatters – Tidoblede omsætning på kun 1 år
Gitte Dalberg-Larsen er Commercial Director og Co-owner i AllMatters. De hed tidligere OrganiCup har siden 2012 revolutioneret et konservativt menstruationsmarked
Champagnekassen – succes uden en krone anvendt på markedsføring
Dinna Iben Arbo er founder og CEO i Champagnekassen. Hun har sammen med sin mand skabt en abonnementsløsning, hvor de sender champagne ud på månedlig basis.
InTech Founders – Bygger bro mellem investorer og kvindelige iværksættere
Joo Runge og Ann-Christine Roope har selv stiftet virksomheder indenfor tech. Nu er de gået sammen om at lave et accelerator program, som hjælper kvindelige iværksættere og mixed teams.
Undo – Den frække dreng i forsikringsbranchen
Sophie Grønbæk og resten af teamet bag Undo er godt i gang med at disrupte forsikringsbranchen med nytænkning i en støvet branche.
The Protein Kitchen – Cecilie Lind vil gøre sundhed let tilgængeligt
Cecilie Lind følte at livet var alt for kort til ikke at følge sin passion. Hun sagde derfor op og skabte The Protein Kitchen.
Biites – “To damer og en hjemmeside”
Helle Falck og Nina Jacobsen står bag Biites. De har på deres iværksætterrejse mødt masser af fordomme, men de har valgt at bruge det som ektra motivation.
Agrain – Drik en øl og spis restproduktet på samme tid
Agrain vil ændre drastisk ved en branche, som de ingen kendskab havde til. Det vil de gøre via restproduktet “Mask” og ved at aktivere sit netværk.
Nordic Female Founders – Mia Wagner kæmper for kvinderne
Mia Wagner er en af de mest markante erhvervskvinder de seneste år. I dag arbejder hun for bedre forhold for kvindelige iværksættere.
WallPipe – Alt at vinde i Løvens Hule
WallPipe var med i Løvens Hule i 2020 med lamper skabt af genbrugte vandrør. Her blev løven Christian Arnstedt forelsket i produktet og investerede
NipNap – Løvens Hule sparkede døre ind for Julie
Julie Bloch Lauridsen blev vraget i Løvens Hule, men deltagelsen gjorde, at hun fik en anden investor. NipNap er udstyrsunivers til chips og andre snacks
LastObject – Slut med brug-og-smid-væk
LastObject er på en mission for at udrydde engangsting som vatpinde, vatrondeller og lommetørklæder. De designer bæredygtige alternativer der kan genbruges
Pyk Copenhagen – Erfarent makkerpar rusker liv i en fodslæbende skobranche
Pyk Copenhagen har vendt markedet for børnesko på hovedet. I stedet for at konkurrere på pris og sko, der ligner hinanden, kan man designe sine egne sko.
Tiimo – ’Nej’ i Løvens Hule blev vekslet til endnu bedre app
Helene Lassen Nørlem og hendes partner Melissa Azari har udviklet appen Tiimo til unge neurodivergente mennesker, men i dag er 90 % af appens brugere dog voksne.
Everleigh & Me – Internationalt børnebrand var cool i Løvens Hule
Frederikke Juul fra Everleigh & Me indtog Løvens Hule uden nerver. Hun imponerede alle 5, men hendes produkt portefølje var endnu for small til en investering.